دوره آنلاین مهندسی بازاریابی محتوا
مهندس مهران توکلی
مدرس ELAP
کارشناسی مهندسی نرم افزار
کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتری
مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای
مدرس بیش از 30 رشته کاربردی فناوری اطلاعات و صنعت
مدرس دانشگاه
مدرس آموزشگاه های آزاد و فنی و حرفه ای
سخنران دوره های کارآفرینی، داده کاوی، بازاریابی، مهندس بازاریابی تولید محتوا
- معرفی موضوع کلاس آنلاین
- سرفصل مطالب
- زمان برگزاری
- نیازمندهای سخت افزاری و نرم افزاری
- کلاس آنلاین چیست؟
مهندسی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسبوکار می باشد که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام میشود. بازاریابی محتوایی یا مارکتینگ محتوایی یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که روی خلق و انتشار محتوای با ارزش، مرتبط و مستمر با هدف جذب و نگهداشت گروه مشخصی از مخاطبان تمرکز دارد و در نهایت قرار است به انجام اقدامی درآمدزا از سوی مشتری ختم شود. خلق محتوای ارزشمندی که کاملاً برای مخاطب هدف تولید و بهینهسازی شده، باعث توجیه سرمایهگذاری روی محتوا و بالا رفتن احتمال «تبدیل مخاطب به مشتری» خواهد شد.
با وجود بازاریابی محتوایی، کسبوکارها به جای تعریف و تمجید از محصول یا خدمات خود، محتوای مفید و مرتبط در اختیار مشتریان بالفعل و بالقوه قرار میدهند و از این طریق به حل مشکلات آنان کمک میکنند. این امر در کوتاهمدت به دیده شدن برند، در میان مدت به افزایش اعتماد مخاطب و در درازمدت به بالا رفتن وفاداری مشتریان میانجامد.
در این دوره آموزشی با مهندسی بازاریابی محتوا آشنا خواهید شد.
سرفصل مباحث این کلاس آنلاین به شرح زیر می باشد:
1- طراحی یک فرآیند تولید محتوا
- روش تحقیق و درک مخاطبین شما
- روشهای ایجاد مخاطب
- ایده های Brainstorm
- قانون کار تولید محتوا
- طراحی یک فرآیند تولید محتوا
2- ایده پردازی در تولید محتوا
- آشنایی با روشهای حل مسئله کسب و کار اینترنتی
- آشنایی با ایده پردازی و فرصت های شغلی
- ایده پردازی از روش یک مقاله خوب در اینترنت
- ایده پردازی با اشتراک گذاری اطلاعات
- روش حل مسئله از طریق اینترنت
3- تعریف هدف بازاریابی محتوای شما
- پیدا کردن کلمات کلیدی محتوا
- آنالیز و تحلیل کلمات کلیدی
- بکارگیری کلمات کلیدی در محتوا نویسی
- شناسایی اهدف بازاریابی
- شناسایی بازار محتوا
4- مهندسی تجزیه و تحلیل محتوای شما
- روشهای تجزیه و تحلیل محتوا
- آشنایی با داده کاوی
- بررسی مفید بودن محتوا
- خروجی اکسل از اطلاعات محتوا
- تجزیه و تحلیل محتوا
5- فرآیند کسب درآمد
- فروش مستقیم محتوا
- فروش دسترسی به محتوا
- جذب حامی (اسپانسر)
- بارگزاری محتوا در سایت های رایگان
- بارگزاری محتوا در شبکه های اجتماعی
زمان برگزاری تست فنی نیازمندهای نرم افزاری: چهارشنبه مورخ --------- ساعت 16 الی 18 (توصیه می شود جهت تست ورود به کلاس و بررسی عملکرد میکروفن و .... در زمان فوق وارد کلاس شوید)
روزهای برگزاری: یکشنبه و سه شنبه
ساعت برگزاری: ساعت 18 الی 20
زمان شروع کلاس: پس از تکمیل ظرفیت
تعداد جلسات کلاس آنلاین: 10 جلسه
وسیله مورد نیاز: رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت و یا گوشی تلفن همراه
مرورگر (ترجیحا): گوگل کروم
نرم افزار جانبی مورد نیاز: افزونه کلاس مجازی (کلاس مجازی در بستر این نرم افزار اجرا می شود لذا خواهشمند است از لینک زیر و یا پس از ثبت نام در وبینار، از بخش داشبورد کاربر، دوره های من، وارد وبینار شده و از بخش دانلود نیازمندیهای نرم افزاری، متناسب با نوع وسیله مورد استفاده، مرورگر و افزونه کلاس مجازی مناسب را نصب فرمایید)
کلاس آنلاین (کلاس مجازی) مشابه کلاسهای حضوری می باشد با این تفاوت که شما به جای حضور در سالن، کلاس یا محل مشخصی برای شرکت در کلاس، از طریق ابزارهای الکترونیکی مختلف (مانند رایانه شخصی، لپ تاپ، تب لت و یا گوشی تلفن همراه) و با اتصال به اینترنت از هر مکانی که تمایل داشته باشید در این کلاسها شرکت می کنید. در این بین آموزشهای مجازی ایلپ با بکارگیری یکی از قدرتمندترین سامانه های وبینار و کلاس آنلاین دنیا، امکان ارائه صدا و تصویر استاد، ارائه مستندات آموزشی (pdf)، مانیتور استاد به صورت زنده را فراهم کرده و همچنین امکان پرسش و پاسخ بین کاربران و استاد وجود دارد. این سیستم با قابلیتهای متنوع خود کلاس حضوری را در فضای مجازی شبیه سازی می کند و بسیاری از محدودیتهای کلاس حضوری را حذف می نماید.
در هر کجا هستید از طریق اینترنت و با وسیله های مختلف در این کلاس آنلاین شرکت کنید!