دوره آموزش مجازی آشنایی با حسابداری کسب و کار
فروزان جانمردی
مدرس ELAP
کارشناس حسابداری و کارشناسی ارشد مدیریت مالی
مدرس دروس حسابداری، مالی و نرم افزارهای حسابداری
مشاور مالی و کارشناس حسابداری شرکتها و موسسات
آشنایی با حسابداری کسب و کار
ضرورت استفاده از حسابداری در کسب و کار چیست؟
در همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می بایست در کنار مدیران که وظیفه مدیریت دارند، حسابداران قرار گیرند تا به مدیران در تحقق اهدافشان کمک کنند.
کلیه رویدادهای مالی کسب و کار با نظم و انسجام و دقتی که در واحد حسابداری وجود دارد می بایست ثبت شود و در نهایت گزارشهای لازم استخراج شود
گزارشهای مالی می بایست جهت استفاده کنندگان داخلی (مدیران کسب و کار) و خارجی سازمان (سازمان امور مالیات کشور) استخراج شود
مدیران کسب و کار می توانند با تجزیه و تحلیل این اطلاعات مالی تصمیمات مهمی در جهت هدایت و مدیریت کسب و کار اتخاذ کنند
همچنین با توجه به مکانیزه شدن فرایندهای مالیاتی و حضور پررنگ ممیزان مالیاتی در کسب و کارها، ثبت رویدادهای مالی و استخراج گزارشهای مناسب ضروری می باشد
در این دوره آموزشی شما با ضرورت حسابداری کسب و کار و مهمترین مباحث آن آشنا خواهید شد.
توجه: دوره آشنایی با حسابداری کسب و کار یکی از جلسات دوره کامل آمادگی برای کسب و کار می باشد که در سایت ایلپ ارائه شده است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره کامل، از صفحه اختصاصی این دوره آموزشی بازدید فرمایید (رجوع به دوره آمادگی برای کسب و کار)
سرفصل مطالب اصلی این دوره عبارت است از:
1- معرفی دوره آموزشی
2- اهداف جلسه
3- ضرورت پیاده سازی حسابداری
4- ضرورت استفاده از نرم افزار حسابداری
5- تعریف حسابداری
6- انواع صورتهای مالی اساسی
7- تعریف ترازنامه
8- معادله حسابداری
9- تعریف و معادله سود و زیان
10- کاربرد حسابداری برای کسب و کارها
11- مهلت ارسال مستندات مالی
12- سخن پایانی
این دوره برای تمامی افرادی که تمایل به ایجاد یک کسب و کار جدید دارند و یا در حال حاضر کسب و کاری را ایجاد کرده اند، مفید می باشد.
این دوره آموزشی پیش نیاز خاصی ندارد.